جنبش علمي دانش آموزي ، نهضت نرم افزاري

چکيده مطلب

1 . مسابقه علمی دانش آموزان پایه پنجم ، اولين مسابقه علمي گروهي در شهرستان است که در اردیبهشت ماه سال تحصيلي 88-1387 برگزاري و اجرا خواهد شد.

2. مرحله اول این مسابقه بین دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی برگزار خواهد شدو در صورت موفقیت، مراحل بعدی (برای سایر دانش آموزان) نیز برگزار می شود.

3. در اين مسابقات دانش آموزان شيوه هاي مختلف خلاقيت گروهي ، توانمندي هاي حل مسئله ، يادگيري از طريق همياري رامي آموزند

4. آموزش از طريق مکاتبه با مدارس ابتدایی سطح شهر و همچنین از طريق سايت وبلاگ مدرسه به آدرس www.darmadreseima.persianblag ارائه مي گردد

اهداف کلی

  • تقویت روحیه همکاری، تعامل، همفکری و کار جمعی در دانش آموزان در راستای ارتقاء سطح علمی و رشد خلاقیت آنان
  • شناسایی و تشویق دانش آموزان با استعداد و کوشا
  • افزایش آگاهی مدیران و معلمان ، در خصوص فواید فعالیت های گروهي در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • روش های صحیح انجام فعالیت های علمي گروهي

راهبرد های علمی

رقابت های علمی بویژه مسابقات علمی در هر سطحی که برگزار شوند ،همواره آوردگاهی هیجان انگیز برای دانش دوستان و به خصوص دانش آموزان می باشد. امّا آنچه که ارزشمندی یک رقابت علمی را تعیین می کند در درجه اول اهداف آن و سپس کیفیت ابزارهایی ست که به منظور دستیابی به آن اهداف به کارگرفته می شوند. متداولترین ابزاری که امروزه برای رسیدن به اهداف مختلف و متعدد که می توان برای یک مسابقه علمی درنظر گرفت، مورد استفاده قرار می گیرد ،سوالات علمی است و از همین طریق سطح دانش و مهارت های شرکت کنندگان نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. بنابراین چگونگی طرح این سوالات حائز اهمیّیت می باشد. که ما برای این مسابقه از معلمین با سابقه شهرستان و سایت های آموزشی استفاده می کنیم. در انجام این مسابقه شرکت داده نگاران تمامی امور مربوط به کارهای کامپیوتری را بر عهده دارند. همچنین برای امور مربوط به دکوراسیون در حال رایزنی با یک گروه هستیم.

امید است که به یاری ایزد منان این مسابقات با موفقیت برگزار شود، که افتخاری برای آموزش و پرورش شهرستانمان است.

از همه دوستداران علم و دانش که به این وبلاگ مراجعه می کنند تقاضا مندم که با نظرات خود ما را در اجرای هر چه بهتر این مسابقه یاری کنند.

 

معاونت پرورشی دبستان امام رضا(ع)

                                                                                                                                    

/ 0 نظر / 15 بازدید